top of page

סקנדינביה פינת מזרח תיכון


יש לי לקוחה חדשה, מקסימה ואנרגטית, שבזמן שאני ישנה היא מחפשת מקורות השראה נוספים לבית שלה, עליו התחלנו לעבוד לאחרונה. השבוע היא הראתה לי את סדרת הצילומים המקסימה הזו של דירה בקופנהגן ואמרה : "תראי איזה בית יפה. כזה אני רוצה" .

nordic design photo Heyhome.dk

nordic design photo Heyhome.dk

nordic design photo Heyhome.dk

nordic design photo Heyhome.dk

photo Heyhome.dk nordic design

הסתכלתי על התמונות שממש מצאו חן בעיני, אהבתי את החיבור של מראה תעשייתי עם אלמנטים גותיים , אבל כזה ששומר גם על רכות ונינוחות, וחשבתי שזה בית מקסים ומעניין ואלגנטי. יחד עם זאת היה לי חשוב שנסתכל ביחד על התמונות ונבין יותר את המרכיבים שלהן: קודם כל האור.

הצילומים הצוננים האלו, דרמטיים ומאופקים, צולמו באור אירופאי רך. אין שום קשר בינם לבין האור החזק והבוהק שנכנס אליה הביתה מהרחוב התל אביבי המיוזע. האור בארץ הוא חד וחושף ומחוספס וכמוהו גם תרבות ההתנהגות ברחוב. אני לא חושבת שהבית שלנו יכול להיות כל כך מנותק מהמציאות שבה אנו חיים. תוך כדי שיחה ציינו את העובדה שהיא ובני משפחתה, עדינים ככל שיהיו, גם הם כמו השמש הבוהקת, שייכים לאיזור אחר של המפה, לתרבות אחרת, וגם אם נביא את אותם פריטים מהצילום, ההקשר שהם יקבלו יהיה שונה וכך גם האוירה שתיווצר בבית.

הסביבה שאנחנו חיים בה, הרחוב שממנו אנחנו נכנסים הביתה - עם הצלילים והצבעים והריחות ומגוון ההתנהגויות שאנחנו פוגשים, כל אלה משפיעים על האטמוספירה בבית. איך בדיוק נכנסים מהרחוב האינטנסיבי שלנו לבית מהתמונות האלו? מה הקשר?

ואיך מתרגמים את מה שהיא אוהבת לבית שנמצא בישראל, בתל אביב, בצורה כזו שירגיש כמו המקום האישי והאותנטי של המשפחה הספציפית הזאת ולא כמו תפאורה שהולבשה עליהם??

חזרנו ונזכרנו בפגישה הראשונה בה הגדרנו את הבית שהם מבקשים: בית נינוח שקט וחם עם קירות לבנים, הרבה עץ בהיר, מעט ברזל. עירוב של פריטי שנות ה-50 וריהוט עתיק שעובר במשפחה. צבעוניות של שחור-לבן-עץ וכתמי צבע מעטים. עבודות אמנות (שחור לבן בעיקר), ריהוט פונקציונלי לא מקושט ...

עכשיו חזרנו להסתכל בתמונות שיעזרו לנו לדייק בהבנה של מה אנחנו מחפשות תוך כדי שאנחנו זוכרות את התנאים האמיתיים והצרכים של המשפחה.

  • Grey Instagram Icon
  • Grey Pinterest Icon
  • Grey Facebook Icon

פוסטים חדשים:

האתר שלי

www.sharon-bareket.com

לקבלת עדכונים

Your details were sent successfully!

SEARCH BY TAGS: 

אין עדיין תגים.
bottom of page